Ses vi på Folkemødet?

P+ er med, når det politiske Danmark mødes 16.-19. juni på Bornholm. I år sætter vi særligt fokus på ansvarlige investeringer og på, hvordan man knækker kurven med langtidssygemeldinger.

20. maj 2022, kl. 10:00

P+ deltager i år med to debatter på Folkemødet, hvor vi sammen med eksperter, NGO’er og fagforbund vil sætte fokus på nogle af de temaer, der har betydning for vores mere end 100.000 medlemmers arbejds- og seniorliv.

Hvordan knækker vi kurven over stress og langtidssygemeldinger?
Hvert år bliver et stigende antal djøfere langtidssygemeldt pga. stress eller senfølger af hjernerystelser. Det har store konsekvenser både menneskeligt og økonomisk.

Hvordan vender vi udviklingen, så flere kommer tilbage på arbejdsmarkedet hurtigere? Hvem har ansvaret for at sikre trivsel og sundhed igennem et stadig længere arbejdsliv? Og hvordan sikrer vi bedre samarbejde om en forebyggende indsats på tværs?

Deltag i debatten torsdag d. 16. juni kl. 15 i brancheorganisationen F&P’s telt, når vi sammen med Djøf sætter fokus på, hvordan vi sikrer det gode arbejdsliv og sætter ind mod det stigende problem med stress og langtidssygemeldinger blandt djøferne og akademikere generelt. Her kan du kan blandt andet møde Djøfs nyudnævnte formand, Sara Vergo, og adm. direktør i P+, Søren Kolbye Sørensen.

Ansvarlige investeringer
I P+ fokuserer vi på, at afkast og ansvarlighed skal gå hånd i hånd. Men det kræver ofte, at man træffer svære valg.

Når olieselskaber som Equinor viser tegn på bæredygtig omstilling, vil du så understøtte deres udvikling med din pension? Eller siger du nej, fordi de endnu ikke er i mål? Vil du investere din pension i Tesla, hvis deres grønne elbiler får kritik for at være produceret under dårlige arbejdsforhold? Og er det ansvarligt at investere i Vestas, hvis deres vindmølleparker også bliver opført i områder, hvor lokale bliver eksproprieret?

Deltag i debatten fredag d. 17. juni kl. 10 i F&P’s telt, hvor vi sammen med WWF, Institut for Menneskerettigheder og Pædagogernes Pensionskasse, PBU, dykker ned i nogle af de konkrete investeringsdilemmaer, som pensionsselskaber står over for, når vi skal investere din pension ansvarligt.

Vær med til at sætte dagsordenen
Du kan læse mere om begge debatter og resten af programmet på Folkemødets hjemmeside her. Debatterne er åbne for alle, og du behøver ikke tilmelde dig, men kom gerne i god tid, da der er et begrænset antal pladser. Begge debatter vil blive optaget, så du efterfølgende har mulighed for at se dem på hjemmesiden, hvis du ikke deltager på Folkemødet.