IconNyheder / pressemeddelelser 

Medlemmer kan få støtte til trivsel og hjælp under sygdom

Med sundhedstilbuddene Trivselslinjen og Sundhedskompasset kan medlemmer af P+ få hjælp til at tage stress og mistrivsel i opløbet og navigere i sundhedssystemet under sygdom.

18. november 2020, kl. 12:42

Man skal have det godt både på og uden for jobbet. Det gælder også for medlemmerne af P+, og det vil pensionskassen gerne være med til at understøtte. Samtidig er mistrivsel og stress dyrt for både den enkelte, arbejdspladsen og samfundet.

Derfor har P+ lanceret to sundhedstilbud, Trivselslinjen og Sundhedskompasset. De to tilbud er målrettet aktivt indbetalende medlemmer, der kan få hjælp, rådgivning og støtte ved mistrivsel og sygdom. Det fortæller interim medlemschef i P+ Linda Ankerstjerne om i et interview til Djøfbladet.

”Vi vil gerne være med til at løse nogle af de aktuelle udfordringer, vores medlemmer har. Og hvis vi kan støtte og guide dem i opløbet, kan det forhåbentlig hjælpe dem, så de ikke skal sygemeldes og måske ende med at søge midlertidig invalidepension på grund af forhold, der er begrundet i stress, angst eller depression,” siger interim medlemschef Linda Ankerstjerne.

Trivselslinjen er en direkte adgang for betalende medlemmer af P+ til professionel telefonisk rådgivning til at forebygge og håndtere udfordringer i arbejds- og privatlivet, inden problemerne vokser sig for store. Ledere kan også få støtte til håndtering af stressramte medarbejdere eller en svær samtale med en medarbejder, der mistrives.

Hvis sygdommen rammer, er der en hel jungle af rettigheder og muligheder i sundhedsvæsenet, som kan være vanskelig at navigere i. Derfor tilbyder P+ Sundhedskompasset, som er målrettet medlemmer, der allerede er ramt af sygdom, og som ønsker hjælp til at styre sikkert igennem fx patientrettigheder i forbindelse med forebyggelse, udredning, behandling og genoptræning.

Læs mere om Trivselslinjen og Sundhedskompasset her